School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Maja De Bij |
Leerlingnummer: | 111111 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Norm | Negatief | Riskant | Normaal | Positief | Heel positief | |
(11%) | (12%) | (54%) | (12%) | (11%) | ||
Betrouwbaarheid | 8 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (indruk maken op anderen) | 3 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (zelfbedrog) | 9 | ████████ | ||||
Onzekere antwoordneiging | 4 | ████████ | ||||
Evaluatieve antwoordneiging | 7 | ████████ | ||||
Algemene houding t.a.v. het schoolleven (totaal) | 4 | ████████ | ||||
Welbevinden | 4 | ████████ | ||||
Plezier op school | 5 | ████████ | ||||
Relatie met de leerkrachten | 7 | ████████ | ||||
Sociaal aanvaard voelen | 2 | ████████ | ||||
Motivatie | 8 | ████████ | ||||
Leertaakgerichtheid | 6 | ████████ | ||||
Concentratie in de klas | 8 | ████████ | ||||
Huiswerk-houding | 6 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen | 3 | ████████ | ||||
Uitdrukkingsvaardigheid | 4 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen bij Proefwerken | 3 | ████████ | ||||
Sociale Vaardigheid | 1 | ████████ | ||||
Algemeen gevoel van schoolveiligheid | 8 | ████████ | ||||
Gepest worden | 3 | ████████ | ||||
Zelf (meedoen aan) pesten | 9 | ████████ |
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Maja De Bij |
Leerlingnummer: | 111111 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Maja heeft de vragenlijst betrouwbaar ingevuld.
Zij heeft de neiging om een goede indruk te willen maken. Daardoor zijn de antwoorden vaak positiever dan in werkelijkheid het geval is. Hierdoor is het beeld van welbevinden, motivatie en de totaalscore iets te rooskleurig. En misschien wordt het pesten van anderen ontkend.
Maja heeft een normale algemene houding ten aanzien van het schoolleven.
Haar
gevoel over de school waar
zij
op zit is
normaal.
Dit gevoel over de school wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij
ervaart de school als
enigszins plezierig.
Zij
heeft een
positieve
relatie met de leerkrachten.
Zij
heeft een
negatieve
relatie met de andere leerlingen.
Haar
motivatie ten aanzien van schoolwerk is
heel goed.
Deze mate van motivatie wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij
doet
op een normale manier
haar
best op schoolwerk.
Zij
kan zich
heel goed
concentreren in de klas.
Zij
doet
op een normale manier
haar
best op huiswerk.
Haar
zelfvertrouwen op school is
aan de lage kant.
Deze mate van zelfvertrouwen wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij
vindt het
soms gemakkelijk en soms moeilijk
om te vertellen of op te schrijven wat
zij
denkt.
Zij
heeft
iets te weinig
zelfvertrouwen bij proefwerken.
Zij
heeft een
heel zwakke
sociale vaardigheid in de klas.
Maja doet niet of nauwelijks mee met het pesten van anderen.
Maja wordt wel eens gepest.
Maja
voelt zich
heel veilig
op school.
Zij
heeft een
positieve
relatie met de leerkrachten.
Zij
heeft een
negatieve
relatie de andere leerlingen.
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Pipo De Clown |
Leerlingnummer: | 222222 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Norm | Negatief | Riskant | Normaal | Positief | Heel positief | |
(11%) | (12%) | (54%) | (12%) | (11%) | ||
Betrouwbaarheid | 5 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (indruk maken op anderen) | 8 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (zelfbedrog) | 5 | ████████ | ||||
Onzekere antwoordneiging | 4 | ████████ | ||||
Evaluatieve antwoordneiging | 6 | ████████ | ||||
Algemene houding t.a.v. het schoolleven (totaal) | 3 | ████████ | ||||
Welbevinden | 6 | ████████ | ||||
Plezier op school | 5 | ████████ | ||||
Relatie met de leerkrachten | 5 | ████████ | ||||
Sociaal aanvaard voelen | 7 | ████████ | ||||
Motivatie | 1 | ████████ | ||||
Leertaakgerichtheid | 3 | ████████ | ||||
Concentratie in de klas | 1 | ████████ | ||||
Huiswerk-houding | 1 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen | 6 | ████████ | ||||
Uitdrukkingsvaardigheid | 6 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen bij Proefwerken | 6 | ████████ | ||||
Sociale Vaardigheid | 7 | ████████ | ||||
Algemeen gevoel van schoolveiligheid | 9 | ████████ | ||||
Gepest worden | 7 | ████████ | ||||
Zelf (meedoen aan) pesten | 3 | ████████ |
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Pipo De Clown |
Leerlingnummer: | 222222 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Pipo heeft de vragenlijst betrouwbaar ingevuld.
Pipo heeft een riskante algemene houding ten aanzien van het schoolleven.
Zijn
gevoel over de school waar
hij
op zit is
normaal.
Dit gevoel over de school wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Hij
ervaart de school als
enigszins plezierig.
Hij
heeft een
normale
relatie met de leerkrachten.
Hij
heeft een
positieve
relatie met de andere leerlingen.
Zijn
motivatie ten aanzien van schoolwerk is
laag.
Deze mate van motivatie wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Hij
doet
iets te weinig
zijn
best op schoolwerk.
Hij
kan zich
niet goed
concentreren in de klas.
Hij
doet
heel weinig
zijn
best op huiswerk.
Zijn
zelfvertrouwen op school is
normaal.
Deze mate van zelfvertrouwen wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Hij
vindt het
soms gemakkelijk en soms moeilijk
om te vertellen of op te schrijven wat
hij
denkt.
Hij
heeft
op een normale manier
zelfvertrouwen bij proefwerken.
Hij
heeft een
goede
sociale vaardigheid in de klas.
Pipo doet wel eens mee met het pesten van anderen.
Pipo wordt niet of nauwelijks gepest.
Pipo
voelt zich
heel veilig
op school.
Hij
heeft een
normale
relatie met de leerkrachten.
Hij
heeft een
positieve
relatie de andere leerlingen.
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Pieter Konijn |
Leerlingnummer: | 333333 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Norm | Negatief | Riskant | Normaal | Positief | Heel positief | |
(11%) | (12%) | (54%) | (12%) | (11%) | ||
Betrouwbaarheid | 4 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (indruk maken op anderen) | 8 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (zelfbedrog) | 4 | ████████ | ||||
Onzekere antwoordneiging | 5 | ████████ | ||||
Evaluatieve antwoordneiging | 6 | ████████ | ||||
Algemene houding t.a.v. het schoolleven (totaal) | 4 | ████████ | ||||
Welbevinden | 4 | ████████ | ||||
Plezier op school | 4 | ████████ | ||||
Relatie met de leerkrachten | 4 | ████████ | ||||
Sociaal aanvaard voelen | 7 | ████████ | ||||
Motivatie | 3 | ████████ | ||||
Leertaakgerichtheid | 3 | ████████ | ||||
Concentratie in de klas | 5 | ████████ | ||||
Huiswerk-houding | 5 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen | 6 | ████████ | ||||
Uitdrukkingsvaardigheid | 8 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen bij Proefwerken | 4 | ████████ | ||||
Sociale Vaardigheid | 6 | ████████ | ||||
Algemeen gevoel van schoolveiligheid | 9 | ████████ | ||||
Gepest worden | 9 | ████████ | ||||
Zelf (meedoen aan) pesten | 1 | ████████ |
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Pieter Konijn |
Leerlingnummer: | 333333 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Pieter heeft de vragenlijst betrouwbaar ingevuld.
Pieter heeft een normale algemene houding ten aanzien van het schoolleven.
Zijn
gevoel over de school waar
hij
op zit is
normaal.
Dit gevoel over de school wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Hij
ervaart de school als
enigszins plezierig.
Hij
heeft een
normale
relatie met de leerkrachten.
Hij
heeft een
positieve
relatie met de andere leerlingen.
Zijn
motivatie ten aanzien van schoolwerk is
aan de lage kant.
Deze mate van motivatie wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Hij
doet
iets te weinig
zijn
best op schoolwerk.
Hij
kan zich
op een normale manier
concentreren in de klas.
Hij
doet
op een normale manier
zijn
best op huiswerk.
Zijn
zelfvertrouwen op school is
normaal.
Deze mate van zelfvertrouwen wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Hij
vindt het
heel gemakkelijk
om te vertellen of op te schrijven wat
hij
denkt.
Hij
heeft
op een normale manier
zelfvertrouwen bij proefwerken.
Hij
heeft een
normale
sociale vaardigheid in de klas.
Pieter doet regelmatig mee met het pesten van anderen.
Pieter wordt niet of nauwelijks gepest.
Pieter
voelt zich
heel veilig
op school.
Hij
heeft een
normale
relatie met de leerkrachten.
Hij
heeft een
positieve
relatie de andere leerlingen.
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Pippi Langkous |
Leerlingnummer: | 444444 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Norm | Negatief | Riskant | Normaal | Positief | Heel positief | |
(11%) | (12%) | (54%) | (12%) | (11%) | ||
Betrouwbaarheid | 6 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (indruk maken op anderen) | 5 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (zelfbedrog) | 8 | ████████ | ||||
Onzekere antwoordneiging | 5 | ████████ | ||||
Evaluatieve antwoordneiging | 9 | ████████ | ||||
Algemene houding t.a.v. het schoolleven (totaal) | 5 | ████████ | ||||
Welbevinden | 7 | ████████ | ||||
Plezier op school | 6 | ████████ | ||||
Relatie met de leerkrachten | 7 | ████████ | ||||
Sociaal aanvaard voelen | 6 | ████████ | ||||
Motivatie | 5 | ████████ | ||||
Leertaakgerichtheid | 3 | ████████ | ||||
Concentratie in de klas | 3 | ████████ | ||||
Huiswerk-houding | 6 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen | 6 | ████████ | ||||
Uitdrukkingsvaardigheid | 8 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen bij Proefwerken | 5 | ████████ | ||||
Sociale Vaardigheid | 5 | ████████ | ||||
Algemeen gevoel van schoolveiligheid | 9 | ████████ | ||||
Gepest worden | 9 | ████████ | ||||
Zelf (meedoen aan) pesten | 7 | ████████ |
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Pippi Langkous |
Leerlingnummer: | 444444 |
Datum afname: | 02-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Pippi heeft de vragenlijst betrouwbaar ingevuld.
Pippi heeft een normale algemene houding ten aanzien van het schoolleven.
Haar
gevoel over de school waar
zij
op zit is
positief.
Dit gevoel over de school wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij
ervaart de school als
enigszins plezierig.
Zij
heeft een
positieve
relatie met de leerkrachten.
Zij
heeft een
normale
relatie met de andere leerlingen.
Haar
motivatie ten aanzien van schoolwerk is
normaal.
Deze mate van motivatie wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij
doet
iets te weinig
haar
best op schoolwerk.
Zij
kan zich
niet zo goed
concentreren in de klas.
Zij
doet
op een normale manier
haar
best op huiswerk.
Haar
zelfvertrouwen op school is
normaal.
Deze mate van zelfvertrouwen wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij
vindt het
heel gemakkelijk
om te vertellen of op te schrijven wat
zij
denkt.
Zij
heeft
op een normale manier
zelfvertrouwen bij proefwerken.
Zij
heeft een
normale
sociale vaardigheid in de klas.
Pippi doet niet of nauwelijks mee met het pesten van anderen.
Pippi wordt niet of nauwelijks gepest.
Pippi
voelt zich
heel veilig
op school.
Zij
heeft een
positieve
relatie met de leerkrachten.
Zij
heeft een
normale
relatie de andere leerlingen.
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Donald Duck |
Leerlingnummer: | 12341234 |
Datum afname: | 15-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Norm | Negatief | Riskant | Normaal | Positief | Heel positief | |
(11%) | (12%) | (54%) | (12%) | (11%) | ||
Betrouwbaarheid | 5 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (indruk maken op anderen) | 6 | ████████ | ||||
Sociaal wenselijke antwoordneiging (zelfbedrog) | 9 | ████████ | ||||
Onzekere antwoordneiging | 5 | ████████ | ||||
Evaluatieve antwoordneiging | 9 | ████████ | ||||
Algemene houding t.a.v. het schoolleven (totaal) | 4 | ████████ | ||||
Welbevinden | 7 | ████████ | ||||
Plezier op school | 6 | ████████ | ||||
Relatie met de leerkrachten | 7 | ████████ | ||||
Sociaal aanvaard voelen | 7 | ████████ | ||||
Motivatie | 4 | ████████ | ||||
Leertaakgerichtheid | 5 | ████████ | ||||
Concentratie in de klas | 3 | ████████ | ||||
Huiswerk-houding | 5 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen | 4 | ████████ | ||||
Uitdrukkingsvaardigheid | 5 | ████████ | ||||
Zelfvertrouwen bij Proefwerken | 3 | ████████ | ||||
Sociale Vaardigheid | 2 | ████████ | ||||
Algemeen gevoel van schoolveiligheid | 9 | ████████ | ||||
Gepest worden | 6 | ████████ | ||||
Zelf (meedoen aan) pesten | 9 | ████████ |
School Attitude Questionnaire Internet (SAQI) | Individueel rapport |
Naam: | Donald Duck |
Leerlingnummer: | 12341234 |
Datum afname: | 15-10-2021 |
Klas: | Klas 1A |
Niveau: | 1e klas HAVO |
School: | Tamboerschool |
Plaats: | Amsterdam |
Donald heeft de vragenlijst betrouwbaar ingevuld.
Donald heeft een normale algemene houding ten aanzien van het schoolleven.
Haar/Zijn
gevoel over de school waar
zij/hij
op zit is
positief.
Dit gevoel over de school wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij/Hij
ervaart de school als
enigszins plezierig.
Zij/Hij
heeft een
positieve
relatie met de leerkrachten.
Zij/Hij
heeft een
positieve
relatie met de andere leerlingen.
Haar/Zijn
motivatie ten aanzien van schoolwerk is
normaal.
Deze mate van motivatie wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij/Hij
doet
op een normale manier
haar/zijn
best op schoolwerk.
Zij/Hij
kan zich
niet zo goed
concentreren in de klas.
Zij/Hij
doet
op een normale manier
haar/zijn
best op huiswerk.
Haar/Zijn
zelfvertrouwen op school is
normaal.
Deze mate van zelfvertrouwen wordt voor een deel bepaald door wat hieronder staat.
Zij/Hij
vindt het
soms gemakkelijk en soms moeilijk
om te vertellen of op te schrijven wat
zij/hij
denkt.
Zij/Hij
heeft
iets te weinig
zelfvertrouwen bij proefwerken.
Zij/Hij
heeft een
heel zwakke
sociale vaardigheid in de klas.
Donald doet niet of nauwelijks mee met het pesten van anderen.
Donald wordt niet of nauwelijks gepest.
Donald
voelt zich
heel veilig
op school.
Zij/Hij
heeft een
positieve
relatie met de leerkrachten.
Zij/Hij
heeft een
positieve
relatie de andere leerlingen.
In deze rapportage worden alle resultaten uitgedrukt in normen van 1 tot 9. Dit zijn geen rapportcijfers! Zij representeren een positie in vergelijking met de antwoorden van andere leerlingen. Een hoge norm betekent dat een leerling positief geantwoord heeft in vergelijking met de antwoorden van andere leerlingen. Voor het bepalen van deze normen zijn de antwoorden gebruikt van ongeveer een miljoen leerlingen uit heel Nederland.
Voorbeeld:
Een leerling heeft een norm van 7 op een bepaalde eigenschap. Dit betekent dat deze leerling – net als 12% van alle leerlingen in Nederland – zichzelf relatief positief beoordeelt op deze eigenschap.
Normen |
Percentage van alle leerlingen met dezelfde norm |
---|---|
1 = zeer negatieve indicatie | 4% |
2 = negatieve indicatie | 7% |
3 = riskante indicatie | 12% |
4 = normaal | 17% |
5 = normaal | 20% |
6 = normaal | 17% |
7 = positief | 12% |
8 = heel positief | 7% |
9 = heel positief | 4% |
Normen 1 en 2 zijn negatieve indicaties (11% van de leerlingen).
Norm 3 is een riskante indicatie (12% van de leerlingen).
Alle overige normen (4-9) kunnen beschouwd worden als normaal. Onderscheid binnen deze groep (77% van de leerlingen) is in het overzicht opgenomen, maar heeft geen klinische betekenis.